måndag 1 februari 2010

Snö så långt ögat kan når.

Här nere i Skåne har vi snö som bara den. Har inte haft så kall vinter sedan 86-87, det var det året vi flyttade hit till den här gamla gården. Det som det var mest brådis med var att få affärslokalen, sedan våra båda verkstäder i ordning, så vi kunde komma i gång. Boningshuset skulle vänta, det var beboerligt. "Mycket tjusigt i grå eternit". Vi fick dock rubba planerna lite grann, eftersom isolering var ett okänt begrepp, för de som bott här. Det var inte ens mossa eller tidningspapper i väggarna. Men nu är det o.k ett rött hus med vita knutar och fasta fönsterspröjsar, som jag älskar, utom då de skall putsas. Eftersom solen har visat sig ganska frikostigt den sista tiden, är det en liten klocka som ringer; dags att putsa. Har tagit massor av kort under denna vinter, med alla snömotiv, som jag tänkt visa er. Men eftersom Hjalmar och jag har olika synpunkter på mycket, så får de anstå. Jag vill att foton skall komma upp i den ordning jag vill ha, d.v.s i samband med några rader. Hjalmar däremot envisas med att det sista fotot jag lägger in, skall komma överst och det första skall komma sist. Har försökt med "Hjälp för bloggare" i massor, skrivit ut dem, läst massor av inlägg och kommentarer, men ingenting tycks funka.Är för tillfället nära ett nervsammanbrott. Hade tänkt visa hur vacker vår "kärlekshäck" är klädd i vitt, buskar, träd och stenar i vackra formationer, men jag vill ha dem på mitt sätt, så eftersom han bara godkänner ett kort i rätt ordning, har jag valt att visa, ett ogräs, som varit inne tidigare, men det är det vackraste hundkex jag sett.

Naturligtvis gör jag något fel men vad. Har bl a utskrifter som är exakt som skrivbordet visar, men där står om en grön ikon i högra kanten som man skall klicka på, men inte på den här daton. Vad som än sägs om mig, kan ingen säga annat än att jag försöker så gott jag kan. Det knökigaste var att när jag skulle "fira" 1-årsdagen på gamla TB, var Hjalmar på rep. När han väl kom tillbaka höll de på med en ny blogg, då skulle jag hitta ibland allt det nya, tack vare goa bloggkompisar lyckades jag ganska bra. Fick t o m en bakgrund som jag tyckte var läcker. Då var det väl nån som tänkte nu får kärringen ha en omgång till, och så flyttade jag hit och härjade runt så jag fick flera bloggadresser. Ninne har lyckats få bort en del. Men jag fattar fortfarande inte varför bildena kommer i bakvänd ordning. Det är ju som att skriva ett brev, och börja med slutet och sluta med Hej... det var länge sen.Tyvärr är jag inte vackert gråhårig utan råttfärgad, vilket gör att det går åt lite hårfärg. Man kan ju ställa frågor om bloggen också, vilket jag ofta gör, men när det kommer upp "kolla stavningen" och jag har skrivit foto,så undrar man hur det kan stavas på annat sätt.

Till råga på allt så har vi blivit lovade mer snö, uppemot 1 - 2 dm. Jag brukar ju avsluta med en färgklick, men jag avstår, för att slippa få allt sabbat.

Ha det bra

Marianne

Marianne

1 kommentar:

  1. Va skoj att du skriver av dej en massa då. Vi ska ordna korten -- var så säker-- har du glömt att där är ngt som heter tålamod ........ JA JA jag vet att du har haft det nu i ½ år ca, men det räcker inte..Ser att du lyckats få in två underskrifter också-- Säkert att vi ska veta att det är du??
    Fy vad stygg jag är!!!
    Blir det inte för mycket snö i morg. så kom hit- så ska du skriva här under tantens överinseende!!
    Kram Ninne

    SvaraRadera