fredag 12 februari 2010

Undrens tid är inte förbi, tack och lov.

För lite mer än en vecka sedan, la skrivaren av. Kunde ta kopior men absolut inget annat. Skulle skriva ut tips jag fått, men det var kört. Letade i bruksanvisning, installationsprogram och allt jag kunde hitta. Gjorde exakt som där stod, men icke. Hur många gånger det upprepades har jag ingen aning. Fick ta bort program och klicka här och där, gör si och gör så. Då höll min envishet på att ta slut. Vad händer då ? Jo musen slutar att fungera (ingen trådlös) hade en i reserv och den funkade någon minut sen var den också död. Nej ni ska slippa läsa vad jag sa. Min man kommer och ställer sig bredvid, han tyckte faktiskt synd om mig. Om vi båda jämförs med varandra vad gäller datorer, så är jag proffs, så ni vet hur mycket han kan. Han vet inte ens hur man startar den (men han är bra ändå). "Du tror inte det kan va något med ´fördelaren` "säger han. Jag vet bara att där står 4 port USB, ni begriper säkert vad jag menar. Tar bort den och kopplar skrivaren direkt i datorn, och "mussladden" vid sidan om. Vad tror Ni händer ? Just precis hela skiten börjar att fungera. Ni kan inte ana hur glad jag blev.
Om TV strular är det väl inte stickkontakten man undersöker eller tror det beror på först.           I vilket fall som helst funkar det nu, och jag skall ut och läsa och kommentera bloggar, vilket jag tyvärr inte har gjort på ett tag. Så förlåt mig, skall snart t o m försöka få ihop mina 2 bloggar till en. Varje fredag kör vi en shoppingrunda, och handlar för hela veckan, så även i dag, men då ville jag att vi köpte någon krukväxt som tack för att skrivaren nu funkar. Så här ser den ut. (Ardisia Crenata) enl trädgården så brukar den kallas Dansk Julgran !!
Nu har jag spottat i händerna och skall ta nya tag, nästa gång skall jag skriva om den svårt sargade Snöängeln.
Marianne

1 kommentar:

  1. Ja jädrans vad man får vara envis ibland..eller rättare sagt alltid..har länge haft problem med det virutella minnet(tror det stavas så)åker nog på att köpa ett extraminne
    Må så gått..Maria
    PS tycker du har fått till bloggen snyggt..var inte rädd för att fråga mej DS

    SvaraRadera