tisdag 2 februari 2010

Så galet det kan bli.

För några år sedan skulle jag göra mig till. Grävde upp alla tulpanlökarna för att arrangera de lite snyggt. La alla röda lökar i en röd spann och alla gula i en gul. Det skulle ju bli enklare trodde jag. Förnuftet sa det också. När det då blev dags med nerplanteringen, så fanns det bara en spann kvar ??? Då hade min älskade man behövt en spann, så han tog helt sonika och hällde över alla i samma spann !!!


Jag är emot snö, och vi har blivit lovade ännu mera, samt blåst. Det bästa med snön är ju att den döljer en massa, som man vill slippa se. T ex mullvadshögar.




Slut för i dag, tack för i dag


Marianne













2 kommentarer:

  1. Tulpanerna står fina o nu ser ju bloggen htfsad ut. Gott!! Har du inte fått in skannern?? men det ordnar sig säkert de med.!!
    Ha nu en bra kväll o morgondag.
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  2. Hej vännen..vikken tokig gubbe..blanda dina lökar i en spann..men så e livet..inget att hänga upp sej på..man får ta det med en klackspark..Ha det..Maria

    SvaraRadera