onsdag 10 februari 2010

Sanningen om mig (Award)

Den sanning som är mest utmärkande hos mig, som många vet om, är min envishet. Jag ger mig i stort sett aldrig, utom om det är praktiskt ogenomförbart.

Sen har jag väldigt kort stubin, men är inte långarg, utan det brukar gå över på stört.

Vänder aldrig kappan efter vinden, utan säger vad jag tycker. Är det en smakfråga kan jag säga Den är inte i min smak.

Långarg är jag inte, om man bortser ifrån en sak. Nästa egenskap beskriver det.

Har haft världens garanterat värsta svärmor. Hon hittade på en direkt lögn om mig, först skällde hon som en bandhund, utan att tala om vad det var. Sen sa hon till sin ene son (min man)  "och härmed säger jag adjö till dig." Den lögn hon hittade på var ungefär lika sann, som om jag säger att jag var den förste att gå på månen. Jodå hon lyckades med att splittra syskonskaran.

Försöker alltid hålla tider.

Omständigheter har gjort att jag är ganska praktiskt lagd. Jag är både höger och vänsterhänt. Väldigt praktiskt när man putsar fönster eller målar på hög höjd, tar med högran så länge man når, sen med vänstran.

Jag har naturligtvis en hel del negativa sidor till, men de har jag förträngt
Marianne

2 kommentarer:

  1. För att klara sej här i livet gäller det att vara stark i medgång o motgång..vilket jag förstår att du klarat galant
    Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  2. Stubinen är kort, men har aldrig märkt att den brunnit ut eller in? Hur man säger!!
    Tag mig som jag är! Bästa levnadsregeln.
    KramIS

    SvaraRadera